Despre serviciile Webfactor si bunul simt. Sau lipsa lui.

Ei, dragilor, a venit momentul sa scriu si pe blog despre ce a insemnat acea problema de hosting despre care va vorbeam in urma cu cateva zile.

Marti noaptea, in apropierea orei zero, verific traficul pe blog. Bun, frumos. Pe la 1-2 am, inainte sa plec de la calculator mai verific vizitele de dupa ora zero cand se reseteaza counter-ul. Imi place sa vad cati oameni de noapte sunt prin preajma. 13 vizite noi. Sa fi fost cu ghinion?

A doua zi, pe la 13-14.00 observ ca browser-ul se misca incet. Inchid si redeschid. Asta implica reincarcarea tuturor taburilor deschise. Ce observ? Glorybox.ro e jos. Imi sare inima, ma panichez putin, verific traficul – blocat la 13 vizite -, il caut pe Alin care ma ajuta cu asta, constatam ca noi n-am facut nimic care sa provoace asta, ramane sa apelam la furnizorul de hosting. Incearca direct Alin, cei de la Webfactor ii spun ca nu il pot ajuta direct pe el, ca nu este titularul contului si ca trebuie sa fac eu un ticket de asistenta. Fac ticket-ul. Asta se intampla pe la ora 16. La ora 16.40 incep sa schimb mesaje cu helpdesk-ul Webfactor. Imi da detalii tehnice si nu pricep o iota, Alin imi spune ce si cum (era de la ei), dar mi-e greu sa actionez ca intermediar. Reusesc sa ii pun in legatura directa. La 17.32 primesc un nou mail de la helpdesk: ticket inchis, site functional. Dau sa intru pe blog. Tot jos. Dau clear cache (inainte sa imi sugereze helpdesk-ul asta). Il rog si pe Alin verifice. Tot jos. Suna Alin si i se explica faptul ca, de fapt, ei au rezolvat problema, dar pana ca site-ul sa fie din nou activ poate dura pana la 24 h. Atunci de ce mi-ai scris ca site-ul e functional fara sa imi explici si mie asta? Zice ca pentru ca clientii nu sunt persoane tehnice si daca le explica creeaza mai multa confuzie. Si faptul ca imi spui ca site-ul functioneaza, dar e inca jos creeaza mai putina confuzie, nu? Ma rog, incheiem discutiile.

Pe la ora 23.00, dupa zeci de reincarcari ale paginii (spuneau ca dureaza de la cateva ore pana la 24 h, am sperat ca am noroc) si remarcat ca blogul e tot jos are loc pe Twitter o conversatie cu insusi domnul Horia Vasiliu, managerul Webfactor, care pe mine ma blocheaza definitiv. Aici am sa va rog sa cititi continuarea in articolul postat pe Facebook cand blogul era jos. Il gasiti aici. Cititi si primele 4 comentarii daca gasiti timp – exista acolo un schimb de mail-uri intre mine si acelasi domn Vasiliu -, si pe toate celelalte daca gasiti timp (domnul recidiveaza si intervine in discutie si acolo).

Sa clarificam ca poate acolo nu a fost destul de clar. Am aratat discutiile de pe mail si explicatiile primite acolo la 4 persoane care cunosc domeniul si concluzia ar fi ca responsabilitatea e la Webfactor. Ignoram asta. Sa zicem ca vina e la mine. Ca am facut o tampenie care in timp a avut repercursiuni. Lasand la o parte faptul ca sunt o persoana care isi cere scuze cand o da in bara, problema nu este asta. Absolut deloc. Conversatia cu helpdesk-ul Webfactor a fost in regula, hosting-ul a fost in regula pana acum. Este lipsit de importanta in situatie. Singurul aspect important aici este atitudinea domnului Vasiliu. Atat.

Mai mult sau mai putin intamplator, in ciuda faptului ca sunt, de fapt, o persoana retrasa, am avut pana acum numai joburi care m-au obligat sa interactionez foarte mult cu clientii. Am lucrat in recrutare IT in care a trebuit sa conduc mii de interviuri telefonice (sper ca nu credeti ca toti oamenii sunt prietenosi si binevoitori cand sunt contactati de o firma de recrutare) si cateva sute fata in fata (cu persoane tehnice, de cele mai multe ori fara abilitati de comunicare prea dezvoltate) si sa interactionez si cu clientii pentru care recrutam, am lucrat ca account manager in online si a trebuit pe de o parte sa interactionez cu clientii pentru care lucram proiecte, pe de alta cu echipa de proiect, iar acum, de 3 ani, pun pe picioare propriul drum si, buna parte din ceea ce fac, presupune interactiunea cu voi. Si niciodata, absolut niciodata, indiferent de situatie, nu mi-am permis sa fac ce a facut domnul Horia Vasiliu. E absurd si contraproductiv – atat pentru afacerea dansului, cat si pentru proprii lui nervi.

Si totusi, a doua zi dimineata, contul a fost reactivat. Nu stiu daca a fost pentru ca domnul Vasiliu s-a calmat si a realizat singur ca a exgerat, ca il poate paste OPC-ul pentru abuz (da, clauza din „Termeni si conditii” care ii permite sa suspende un cont de client in orice situatie este abuziva), ca s-a simtit iertator sau pentru ca l-a tras cineva de maneca si i-a spus sa isi revina ca iar a luat-o pe aratura, dar contul a fost reactivat si am primit un mail detaliat si suficient de politicos de la un angajat al dansului care imi explica ce s-a intamplat cu site-ul. In jumatate de ora mai vine un mail ironic de la domnul Vasiliu in care imi dadea si dansul o explicatie pentru ce s-a intamplat – cu totul alta decat cea data de angajatul dansului (next time get your stories in line, guys).

Dar site-ul era in sfarsit functional. As fi putut sa il injur in gand pe domnul manager si sa las lucrurile cum au picat.

Nu, dragilor. Genul asta de atitudini merita pedepsite oricat de mic ar fi impactul actiunilor pe care le poti face pentru ca si eu cred foarte mult in ce scrie Marius aici. M-am bucurat insa ca impactul nu a fost chiar atat de mic. Articolul de pe Facebook a beneficiat de mult mai multa atentie decat mi-as fi imaginat eu. A fost preluat direct acolo de destule persoane, s-au dat link-uri pe twitter (care au ajuns chiar la urechile Webfactor) si au venit multe comentarii. Articolul a ajuns lejer la cateva sute de persoane (ca sa nu ma hazardez si sa spun mai mult) si, mai mult decat atat, cand cineva va cauta pe internet informatii despre serviciile Webfactor, mai devreme sau mai tarziu, vor da peste acel articol sau peste acesta. Am schimbat si hosting-ul, bineinteles. Din pacate pentru domnul Vasiliu traim in epoca internetului (si ar trebui sa fie foarte constient de asta) in care actiunile unei persoane, oricat de mici, pot crea foarte multe reactii. Cam asta va povesteste si Ionut Staicu aici (se pare ca domnul Vasiliu este faimos pentru astfel de reactii ridicole).

In incheiere, ca de la antreprenor (mic de tot) la antreprenor, imi permit sa va dau un sfat, domnule Vasiliu: data viitoare cand mai gasiti pe twitter o muiere nemultumita de serviciile Webfactor si va vine sa stergeti cu ea pe jos pentru ca spune tampenii, amintiti-va ca aveti angajati mai pregatiti decat dvs. sa interactioneze cu clientii si abtineti-va. Absolut tot circul asta putea fi ocolit daca faceati asta.