Pregatirea pentru si revenirea dupa Oshawa

Am scris pe blog deja de multe ori despre regimul Oshawa, iar daca ma iau dupa numarul de vizitatori care au ajuns la mine pe blog cautand asta, poate ca n-a fost rau ca am scris. Daca va intereseaza detalii despre nu trebuie decat sa scrieti Oshawa in caseta de cautare din dreapta si le veti gasi. Pe mine ma ajuta pentru ca de fiecare data cand am nevoie de vreun detaliu/vreo reteta sau pur si simplu cand am nevoie sa ma motivez, caut si gasesc tot ce imi lipseste. Mai ales ca am memoria scurta :)

Si uite-asa se face ca miercuri, in ultima zi din cea de-a 5 a oara cand am tinut regimul m-am trezit ca rascolesc internetul (si-am avut de cautat, nu gluma) dupa articole in care se precizeaza cum trebuie sa revii la alimentatia normala pentru ca nu mai stiam exact cum se introduceau alimentele. Si-atunci m-a traznit ca despre asta n-am scris pe blog. N-ar fi fost mai usor sa caut eu la mine acasa si sa imi amintesc cum se face? De unde si articolul de acum.

Dar sa incepem cu inceputul dietei.

Pregatirea pentru Oshawa. Primele doua dati cand am tinut Oshawa m-am aruncat in regim ca bolovanca trecand de la alimentatia obisnuita, direct la cea restrictiva a regimului. Si-atunci sa vezi distractie in primele 2-3 zile: dureri de cap, somnolenta, pofte enorme de tot ce n-aveam voie sa mananc, nervi si-o stare generala neplacuta de rau care ma faceau sa ma gandesc cu destul de multa teama la inceputul dietei. A treia oara m-am desteptat. Cred ca am si citit intr-un articol ceva despre asta, dar nimic clar. Asa ca m-am hotarat: o saptamana inainte de Oshawa trec pe regim lacto-ovo-vegetarian, reduc cafeaua la una singura pe zi (de la 2-3), fara dulciuri, fara prajeli, in general fara orice alimente nesanatoase si mult sport. Tura asta n-am mai avut dureri de cap nici macar in prima zi :) Deci nota bene: nu va socati organismul trecandu-l de la alimentatia normala la cea a regimului. Dati-i cateva zile de trecere. O sa va faca bine.

Revenirea dupa Oshawa. In ceea ce priveste revenirea la alimentatia normala am patit-o doar dupa prima tura. N-am tinut cont de acelasi detaliu: nu soca stomacul si, desi n-am consumat alimente nesanatoase, le-am consumat din toate grupele alimentare. Nimic n-am putut tine in stomac in prima zi. Desteapta, ce pot spune. Asa ca am luat iar internetul la puricat si-am gasit informatii si despre asta. Exista si sfaturi vagi, si sfaturi stricte cu gramaje etc. Va spun cum fac eu de 4 ture incoace fara sa am probleme cu stomacul la revenire, poate e cuiva de ajutor:

  • Prima zi: consum in continuare orez, dar schimb orezul integral cu orez alb si grau, legume (gatite sau nu) si fructe. Si liber la ceaiuri :) Ca exemplu de “meniu”, ieri a fost prima zi dupa regim si pe langa fructe, mi-am facut un orez (am pus si putin piper), mix legume la wok si-o ciorba de legume (pus si bors, n-am avut probleme).
  • A doua zi: alaturi de cereale, legume si fructe reintroduc si lactatele. Si cafeaua :)
  • A treia zi: reintroduc si carnea slaba (daca mi-o fi pofta, nu-s mare carnivora), dar fripta/fiarta sau la cuptor. Fara prajeli, da?

Din ziua a 4 a puteti sa stati deja linistiti. Ce-ar mai fi de specificat: daca sunteti ca mine, la finalul regimului o sa constatati ca pofetele din primele zile de regim au cam disparut si ca erau mai degraba psihologice, iar faptul de a avea iar acces la alimentatie normala nu va face sa va aruncati in frigider. Eu ma simt mai cuminte, mai disciplinata, fara pofte sau foame. Incercati sa pastrati cat mai mult starea asta. Multe alimente (mai ales zaharul si cafeaua) dau un soi de dependenta, profitati de faptul ca ati scapat de ea si nu faceti excese.