Cum se restaureaza o bicicleta :)

Asa cum va povesteam pe la inceputul lui iulie, mi-am luat bicicleta Pegas. Vechi, ruginit, cam scartait si abia utilizabil. Ne-am hotarat ca merita un make-over ca sa fie demn de plimbat prin capitala, nu? :)

 

Pegas bike - before

 

Primul pas a fost ca Marius sa evalueze situatia – ce e functional, ce nu e functional, ce trebuie inlocuit. A facut o comanda online de la un magazin de piese de prin Buzau (da, va dau link pentru ca poate aveti nevoie si voi de piese de biciclete fara pretentii si nu vreti sa va lasati tot portofelul in magazinul din care le cumparati). Piesele au venit repede, frumos si Marius l-a pus temporar pe picioare. Pe Pegas, ca mie mi-au tremurat toate cele la prima plimbare.

Am plecat apoi in concediu si la intoarcere ne-am pus pe resturarea serioasa. De fapt Marius a facut asta. Eu am avut un rol destul de mic in restaurare. A redesfacut toate bicicleta, a cumparat decapant, diluant si perii de curatare si a inceput sa curete stratul vechi de vopsea si rugina. Treaba ar fi mers mai usor daca am fi putut sa il curatam prin sablare (n-am avut unde fara sa cheltuim prea mult) sau macar un banc de lucru in care sa fie fixate piesele. N-am avut. Prin urmare Marius a curatat la bicicleta (atat cu perii fixate in bormasina, cat si manual) vreo 2 zile. Din fericire curatarea finala a fost facuta la Brasov, la curte, unde a avut ceva mai multe conditii de lucru. Cam asa arata pe la finalul curatarii:

 

Getting rid of the old paint and rust Getting rid of the old paint and rust Getting rid of the old paint and rust

 

A urmat pregatirea pentru pictat – aplicarea grundului/primer-ului de metal. Aici am scapat o idee mai usor pentru ca al meu socru (eram inca la Brasov) avea pistol de vopsit. Ne-am intors apoi acasa, in balconul apartamentului din Bucuresti, unde am trecut la urmatoarea etapa. N-aveam vopsea speciala pentru biciclete si nici n-am vrut sa investim sume noi in asta. Prin urmare ne-am hotarat ca vom folosi culorile mele de pictura in ulei pe care le vom proteja cu lac de exterior pentru masini. Ca sa nu asteptam o vesnicie uscarea culorilor in ulei (7-14 zile sau mai mult in functie de cat de gros e stratul de vopsea) am cumparat (nou descoperitul) medium de grabire a uscarii culorilor in ulei care a redus timpul de uscare la 2-3 zile. Buna treaba :)

Marius s-a ocupat si de datul culorii de fond pe primer. A stat apoi vreo 2 zile atarnat in balcon cam cum il vedeti in a doua poza :)

 

Primer painting Primes drying

 

A venit apoi (in sfarsit) si randul meu. Am luat pensulele, culorile, mediumul de grabire a uscarii si … mi-am facut de cap cu ele pe bicicleta. Trebuie sa recunosc ca nu cred ca as avea rabdare sa fac mai mult de-atat. Adica sa pictez ceva detaliat pe genul asta de forme incomode. Dar joaca la intamplare cu pensule si culori mi-a placut :) L-am lasat apoi 2 zile la uscat si am intervenit pe culoare cu patina pe baza de ulei. Mai mult pe la incheieturi si pe aripi, cat sa ii dea un efect usor murdar-invechit. Am lasat-o inca o zi la uscat si-am lacuit-o pentru protectie. A fost un proces interesant :) Desi am purtat masca si ochelari pentru protectie, eram total ametita la final din cauza lacului-spray. Asa ca aveti grija cum va protejati daca faceti ceva simiar. Cateva detalii …

 

Painting - detail Painting - detail

A venit iar randul lui Marius la asamblare. Ca sa fiu sincera … trebuia sa o fi lasat minim inca vreo 2 zile la uscat. Vopseaua era uscata la atingere, dar nu si in profunzime. Din acest motiv asamblarea a lasat mici urme/zgarieturi. Nu-s tocmai vizibile, dar cred ca le puteam evita. Voiam insa sa fie gata pentru ca a doua zi incepeam pregatirea la UNARTE si cum n-am nici un mijloc de transport in comun care sa ma duca pana acolo rapid, voiam sa o am la indemana.

 

Almost there :)

Man at work :D

 

Si gata :) Cred ca in total a durat 7-10 zile sa fie gata. A fost mult de lucru, dar a fost proiectul nostru si suntem mandri de ce am facut :) De cand am terminat-o am pedalat aproape zilnic pentru a ajunge la atelierul facultatii si am depasit primii 100 km de pedalat urban :)

 

Pegas bike - after

Pegas bike - after Pegas bike - after

Pegas bike - after Pegas bike - after

Pegas bike - after Pegas bike - after

Ar mai fi de adaugat faptul ca, dincolo de toate asteptarile mele, eu si bicicleta ne-am indragostit iremediabil una de cealalta. Mie mi-au revenit toate reflexele de bicicilist de Pegas din copilarie, iar ea m-a ascultat si m-a dus in 20 de minute in locuri in care as fi ajuns in 40-45 minute pe jos sau cu mijloace de transport in comun.

Sper sa avem viata lunga impreuna :)