Review site glorybox.ro de Cristian Filimon

In decembrie am participat la un concurs (desi nu-mi sta in fire, dar premiul era cu adevarat interesant si … util) pe care, in mod mai mult sau mai putin neasteptat, l-am si castigat :)

M-am intalnit cu Cristian pe la jumatatea lunii ianuarie sa discutam despre ce inseamna ce fac eu aici si care is obiectivele mele, am amanat anumite lucruri pentru momentul in care voi pune pe picioare ceva la care se lucreaza acum (si despre care nu va povestesc pentru ca nu stiu cand va fi gata si mai e si surpriza :P) si, ca o persoana serioasa cum lasa impresia Cristian ca este, acum a revenit cu un review detaliat al GloryBox.ro :)

Trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam ca el sa analizeze site-ul atat de in detaliu si nici sa poata gasi atatea probleme :P Cum ii spuneam si lui: de unele stiu, de altele habar nu aveam ca exista, dar sunt si unele pe care nu le pot face sau pe care aleg sa nu le fac. Am sa incerc sa ii raspund asa cum ma pricep (atentie va fi un articol mai lung pentru ca voi include si articolul lui Cristin ca sa pot raspunde mai usor).

SEO (on page)

Întreg titlul site-ului, ce apare în header, (Glory Box – Accesorii Handmade) ar trebui pus cu H1, nu doar Glory Box cum este acum. Poate, aş opta chiar să pun doar Accesorii Handmade cu H1 iar Glorybox cu H2. – Asta face parte din lucrurile pe care aleg sa nu le fac – serios, ar arata groaznic.

Pe pagina de post, titlul postului ar trebui de asemenea să fie cu H1 (acum este H2). – cred ca asta tine de designul blogului, eu nu am facut nici o modificare sau daca am facut-o si nu imi amintesc motivele au fost de asemenea, estetice (de care tin cu dintii si la care nu renunt oricate vanzari in plus ar putea aduce). Totusi designul este unul gratuit, n-am avut mari asteptari de la el.

În Titlul general al site-ului aș adăuga și bijuterii handmade, nu doar Glory box. – nu imi dau seama care este titlul general, dar daca nu imi zgarie retina, se poate face.

Titlurile din dreapta “Categorii”, “Friends and More”, “Handmade i like”, “Archives”, “Tags” şi “meta”, le-aş pune cu H3, nu are nici un sens să fie H2, deci să aibă acceiaşi importanță cu titlurile posturilor. – tin de designul site-ului cred, n-am gasit unde pot fi modificate, dar ai dreptate si am sa incerc sa gasesc o solutie.

Având în vedere că ai foarte multe posturi pe blog, poți instala un plugin de Posturi Similare (te ajută și la internal linking și la uzabilitate – vizitatori care sunt încântați de produsul tău pot vedea și altele asemănătoare) și de asemenea poți face foarte des referiri la posturile anterioare (de asemenea de ajută lainternal linking). – multumesc, am sa il caut si-am sa il instalez :)

Ai 3 elemente distincte, foarte importante pe un site pe care tu le folosești cu acelaşi text, și anume: URL, H1 (titlul postului) și Titlul paginii. Aș folosi ușoare variații ale titlului pentru URL și Titlul paginii. Dacă titlul postului alegi să fie exact cum vrei tu, celelalte două le poți face puțin mai comerciale. – recunosc ca n-am inteles foarte bine ce vrei sa spui aici. Folosesc acelasi font si aceeasi cu culoare, dar parca dimensiunile sunt diferite … sau nu la asta te refereai?

Având în vedere că blogul tău funcționează mai mult cu rolul de vânzare, nu are nici un rost să folosești URL-urile de forma “glorybox.ro/an/luna/zi/nume-post“. Aș folosi URL-uri de forma “glorybox.ro/categorie/numepost” (e mai relevanta categoria din care face parte decât ziua în care ai scris postul, zi care oricum se repetă și în pagina postului). Ai însă mare grijă cum faci modificarea aceasta pentru a te asigura că se întâmplă redirecturile de pe vechiile URL-uri pe noile URL-uri. – majoritatea postarilor au produse din mai multe categorii, prin urmare nu cred ca se poata aplica recomandarea. Daca postez un set de colier + cercei acesta va fi incadrat atat la coliere, cat si la cercei si nu stiu daca se poate gestiona ok situatia in acest context.

Aş încerca să fac tagurile un pic mai comerciale şi mai orientate către profilul meu de vizitatori (de exemplu în loc de tagul „lut” aş pune „bijuterii lut”). – am retinut recomandarea de cand am discutat, am modificat si … am remarcat o crestere a traficului. Nu stiu daca este in mod direct legata de asta, dar este o varianta plauzibila, multumesc!

Uzabilitate

Observatiile de aici sunt ceva mai specializate si nu le pot pune eu in aplicare decat in foarte mica masura. Sa vedem:

Aș modifica modul prin care se alcătuiesc liniile punctate din dreapta articolul, de deasupra (acum se folosește o imagine, care nu are nici un rost), se poate folosi foarte ușor din CSS comanda border:  1px dashed. – aici am nevoia de interventia pe cod a unui specialist :)

Aș folosi compresia gzip pentru CSS-uri și javascripturi. – habar n-am ce inseamna asta … deci specialist :P

Imaginea de pe fundal este foarte mare, poti obtine același rezultat și cu o imagine mult mai mica și ca dimensiune și ca mărime. – a venit cu design-ul, nici nu mi-a trecut prin cap sa ma gandesc la asta. Oricum sper ca noul design (cand va veni si vremea lui) o sa rezolve problema.

As grupa rearanja butoanele de sus in: Acasa; Bijuterii; Hainute; Portrete; Cine Sunt; Cum Comanzi; Contact. – am pus deja in aplicare, multumesc :)

Pe pagina de contact as pune un formular pentru trimiterea mai rapida a emailurilor (eventual cu un simplu Captcha pentru a evita spamul). – nu stiu cum se face asta. Exista plugin-uri pentru asa ceva sau trebuie scris cod pur si simplu?

Având în vedere că ești foarte activă pe Twitter și pe Facebook, aș adăuga butoane de Facebook și Twitter, Flickr și altele lângă cel de RSS. – corect, o sa vad cum pun in aplicare. Eu le pusesem la pagina “Cine sunt” link-uri simple.

Pe pagina postului nu există nici un tool de share on (Facebook, Twitter etc.). Aş adăuga cel puţin Facebook Like, Twitter şi Facebook Share. De asemenea aş adăuga sincronizarea comentariilor pe Facebook. – nu stiu cum sa fac prima parte a recomandarii, vreo sugestie? Am sa instalez celalalt plugin.

Aș customiza pagina 404 (pagina de eroare) în care aș adăuga o listă automata cu ultimele posturi pe blog ori categoriile. – suna bine, dar cred ca intra tot in categoria “specialist” :)

Aș imbunătăți pagina de rezultate a searchului, excluzând Tagurile din afișare și incluzând headerul postului. – specialist?

Dacă nu incluzi comentariile de pe facebook aş modifica comentarile pe care le dai tu, le-aș face să arate altfel, mai îngroșate, pe un alt fundal sau ceva asemănător, e mult mai simplu să găsești comentariile adminului în felul acesta, mai ales când ai foarte multe comentarii la un post. – se pare ca chiar am nevoie de specialistul acela :P

Linkurile din blogroll le-as pune sa se deschida intr-un nou tab. – nu am gasit optiunea, e tot de modificat in cod?

Aș adăuga ceva spațiu între numele postului și informațiile legate de data postarii și nr. de cometnarii. La fel şi sus, între tagurile postului anterior şi titlul postului următor. – asta a venit cu design-ul. Era si mai rau in design-ul original, de fapt, dar cand am prins un specialist (incepe sa sune amuzant, nu?) l-am rugat sa faca niste modificari. Unele n-au fost facute pentru ca … nu este un cod foarte bine pus la punct si am reusit sa facem desingn-ul varza de cateva ori doar incercand mici modificari.

La posturile la care există mai multe poze, aș adăuga optiunea să pot da next între ele (văd că folosești un plugin prin care să le încarci de pe flickr, s-ar putea să existe o opțiune și cu „next”, „back”). Tot la acest plugin văd că există o problemă, la anumite poze îţi încarcă poza mult mai în dreapta, stricând aspectul paginii. – Crede-ma ca e unul dintre lucrurile care ma scot si pe mine din minti, dar asta inseamna modificare in codul plugin-ului, chestie de care eu nu sunt in stare. Alt plugin mai bun care sa importe fotografiile de pe Flickr n-am gasit. Nu ma ajuta un Lightbox simplu pentru ca am nevoie de importul de pe Flickr. Vreo sugestie?

Aş scoate categoria cu widgetul „Meta” din partea de jos a paginii. Dacă doreşti să introduci Comments RSS îl poţi adăuga lângă butoanele de Social Media de sus. – cand gasesc specialistul care sa puna si celelalte butoane fac si asta, multumesc :)

Altele

Aş adăuga un goal în analytics la comentarii (te ajută să-ţi dai seama mult mai uşor ce „tipuri” de vizitatori comentează la posturile tale – voi scrie în curând un articol despre cum să faci acest lucru). – astept articolul, chiar daca eu nu folosesc analytics-ul desi e instalat. Mi se pare mai simplu statcounter-ul :D

Aş încerca să folosesc un design asemănător şi pe pagina de Twitter (unde am văzut că ai activitate destul de mult). – asta probabil o sa se rezolve cu un nou desing, desi mie mi-e tare drag de imaginea de pe twitter pentru ca este facuta de mine. De fapt, pe vreama cand voiam sa imi fac singura design-ul de blog asa il incepusem.

Aş face o pagină de Facebook pentru site-ul Glorybox.ro în care aş încerca să interactionez (ţin minte că mi-ai spus că nu vrei asta, dar te-ar putea ajuta enorm în comerţul electronic). – asta face parte din lucrurile pe care aleg sa nu le fac si ti-am explicat de ce :)

Gata :) Multumesc mult de tot, Cristian! Am sa incerc sa pun a punct cat mai multe dintre recomandarile si observatiile tale. Mult succes!